تبلیغات
تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد واحد اردبیل (عمومی ) - کودکان وورزش

امروز:

کودکان وورزش

كودكان و ورزش

وقتى بزرگسالان در مورد ورزش فكر مى كنند، تنها چیزى كه به نظرشان مى رسد، ورزش ایروبیك، ژیمناستیك یا راه رفتن و دویدن روى «تردمیل» است. اما براى كودكان ورزش یعنى: بازى و فعالیت فیزیكى بدن. بچه ها وقتى كلاس ژیمناستیك یا تمرین فوتبال یا كلاس ورزش در مدرسه دارند، ورزش مى كنند.

آنها وقتى در تعطیلات هستند، با دوچرخه سوارى و بازى گرگم به هوا نیز ورزش مى كنند.
مزایاى ورزش:
هر فردى از انجام ورزش منظم و متناوب سودهایى مى برد. كودكى كه فعال است، ماهیچه هاى قوى و بدن لاغرترى دارند، زیرا ورزش به كنترل چربى بدن آنها كمك مى كند و از اضافه خون و چاقى آنها جلوگیرى به عمل مى آورد، همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را كاهش داده و از افزایش فشار خون و كلسترول نیز جلوگیرى مى كند.
علاوه بر این مزایا، كودكى كه ورزش مى كند، خواب راحت ترى در شب دارد و خیلى بهتر مى تواند با چالشهاى فیزیكى و احساساتى كه در طول روز مواجه است، كنار بیاید مثل درس خواندن براى امتحان.
۳ ركن و اصل تناسب اندام:
۱- تحمل و طاقت، ۲- قدرت، ۳- انعطاف پذیرى
والدین باید فرزندان خود را به انجام فعالیتهاى مختلف ترغیب كنند و روى این ۳ ركن اصلى كار كنند.
طاقت و تحمل زمانى پرورش پیدا مى كند كه كودك به طور منظم و متناوب در فعالیتهاى ایروبیك شركت كند، در خلال ورزش ایروبیك ضربان قلب تندتر مى شود و تنفس براى فرد مشكل تر مى شود. وقتى به طور منظم و در یك زمان متوالى ورزش ایروبیك انجام شود، قلب قوى تر مى شود و توانایى بدن براى رسیدن اكسیژن به تمام سلولها بهبود پیدا مى كند. ورزش ایروبیك براى كودكان و بزرگسالان جنبه سرگرمى دارد (منظور از ایروبیك یعنى ورزش در هواى آزاد) كه از آن جمله مى توان به ورزشهایى نظیر بسكتبال، دوچرخه سوارى، اسكیت سوارى، شنا، تنیس، پیاده روى، دو، فوتبال و پاتیناژ اشاره كرد.
منظور از افزایش قدرت ورزش نیست. با وجود اینكه برخى كودكان از این ورزش فواید بسیارى مى برند، اما باید تحت نظر یك فرد بزرگسال حرفه اى كه تجربه انجام چنین ورزشى را دارد، انجام شود. اغلب كودكان براى قوى شدن احتیاج به برنامه آموزشى خاصى ندارند. درازنشست، ورزش شكم و دیگر ورزشهایى از این قبیل به قوى شدن ماهیچه ها كمك مى كند، فعالیتهایى مثل كوهنوردى و كشتى نیز به قوى شدن ماهیچه ها و بدن كمك مى كند.
ورزشهاى كششى و ارتجاعى به انعطاف پذیرى بدن كمك مى كند و به ماهیچه  ها و مفصلها این امكان را مى دهد تا به راحتى حركت كنند. انجام حركات كششى مثل برداشتن یك اسباب بازى از جایى كه دور از دسترس است یا این شانس را براى فرزند شما فراهم مى كند كه بدن انعطاف پذیرترى داشته باشد.
چه میزان ورزش كافى است؟
درصد كودكانى كه دچار اضافه وزن هستند، در ۳۰ سال اخیر دو برابر شده است، زیرا كودكان بیش از آنچه مورد نیاز است، در یك جا مى نشینند و به نشستن عادت دارند. به طور متوسط كودكان روزانه ۳ ساعت از وقت خود را صرف تماشاى تلویزیون مى كنند و هنگام تماشاى تلویزیون نیز از تنقلات استفاده مى كنند. شما باید سعى كنید مراقب رژیم غذایى فرزندانتان باشید و به جاى نشستن روبروى تلویزیون یا كامپیوتر آنها را به انجام فعالیتهاى تحركى تشویق و ترغیب كنید.


نوشته شده در : دوشنبه 24 مرداد 1390  توسط : محمد پورپناهی .    نظرات() .

What causes painful Achilles tendon?
یکشنبه 15 مرداد 1396 00:29
What a stuff of un-ambiguity and preserveness of valuable know-how regarding unpredicted emotions.
foot pain epsom salt
دوشنبه 19 تیر 1396 02:30
Glad to be one of many visitants on this awe inspiring site :D.
http://gameengine66.mihanblog.com/post/6
جمعه 9 تیر 1396 18:32
I'm not sure where you're getting your info, but great topic.
I needs to spend some time learning much more or understanding more.
Thanks for wonderful info I was looking for this info for my mission.
Angelina
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 10:14
I have been browsing online more than three hours today, yet
I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made good
content as you did, the web will be a lot more useful than ever before.
manicure
دوشنبه 21 فروردین 1396 08:50
Hey There. I found your blog using msn. This is a very well
written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info.
Thanks for the post. I'll definitely comeback.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر