تبلیغات
تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد واحد اردبیل (عمومی ) - ورزشهای مناسب برای جوانان و بزرگسالان

امروز:

ورزشهای مناسب برای جوانان و بزرگسالان

برای جوانان تا دوران میانسالی ورزش‌های هوازی ملایم مانند راهپیمایی‌های تند، دویدن‌های نرم و شنا كه البته در كشور ما ورزش گرانی است و دوچرخه‌سواری بهترین ورزش است.

 مسئله مهم این است كه آیا میزان ورزش‌كردن افراد در روز برای سلامت افراد كافی است یا نه. اگر افرادی ورزشكار باشند طبیعتاً هم دریافت كالری بیشتر، هم سوخت و ساز مناسب‌تر و هم مصرف انرژی بالاتری دارند.

بیماری‌هایی كه در حال حاضر به عنوان بیماری‌های اسكلتی و عضلانی مطرح است به شیوه زندگی ما برمی‌گردد. بچه‌هایی كه ورزش نمی‌كنند، بازی ندارند، به طرز غلط ساعت‌های زیاد پای رایانه روی صندلی می‌نشینند، ناهنجاری‌های اندامی پیدا می‌كنند و ستون فقرات آنها در حالت مناسب قرار نمی‌گیرد.

 چون معمولاً طرز صحیح درست‌نشستن، درست ایستادن یا درست‌راه‌رفتن را نه در مدارس و نه در خانواده یاد نگرفته‌ایم. طبیعتاً افرادی كه با بازی‌های رایانه‌ای فرزندان خود را سرگرم می‌كنند باید خطر را احساس كنند كه بچه‌ها ساعت‌های طولانی به طرز غلطی می‌نشینند، تنقلات پركالری و از نظر غذایی فقیر را مصرف می‌كنند كه این عوامل موجب می‌شود این فرزندان چاق شوند به پرخوری و بی‌تحركی عادت كنند و سپس به بیماری های مفصلی، اسكلتی و قلبی عروقی مبتلا شوند.

نمی‌توان برای تمام جامعه به طور عمومی گفت كه بهترین ورزش چیست چرا كه بستگی به شرایط آب و هوایی، امكانات محیطی، ویژگی‌های بدن فرد و تارهای عضلانی افراد دارد. باید دید فرد به چه ورزشی تمایل دارد؛ هوازی یا غیرهوازی. همچنین تارهای عضلانی فرد استقامتی است یا قدرتی.

 كم‌خرج‌ترین و سالم‌ترین و كم‌خطرترین فعالیت بدنی با توجه به مقاطع سنی برای بچه‌ها بازی است آن هم بازی‌های سنتی. برای جوانان تا میانسالی ورزش‌های هوازی ملایم مانند راهپیمایی‌های تند، دویدن‌های نرم، شنا كه البته در كشور ما ورزش گرانی است و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.

 البته تمام این ورزش‌ها باید حداقل 20 دقیقه طول بكشد و نیازی هم ندارد كه این میزان ساعت پشت سر هم باشد. همچنین باید فرد، اصول علمی سردكردن و گرم‌كردن را هم یاد گرفته باشد.

 در دوران سالخوردگی هم فرد باید تحت نظر پزشك و با احراز سلامت قلبی و تنفسی ورزش كند كه بهترین ورزش‌های این سن نیز بازی‌های فكری، راهپیمایی و كارهایی مانند باغبانی در باغچه كه هم بدن كار می‌كند و هم فكر فعال می‌شود است.

 


نوشته شده در : جمعه 29 مرداد 1389  توسط : محمد پورپناهی .    نظرات() .

foot pain
دوشنبه 13 شهریور 1396 13:29
Hello, every time i used to check webpage posts here early in the break of day, as i enjoy to find out more and more.
آریایی
شنبه 30 مرداد 1389 01:20
از غم عشق چه می باید كرد؟!
می توان گریه جانسوزی كرد, می توان قصه نوشت , می توان شعر سرود
می توان از غم عشق ماتم داشت , به دمی دیدار می توان راضی شد و به تمنای نگاهی , میتوان تشنه ی جانبازی شد.
از غم عشق چه می باید كرد؟
در خم و بیج و خم جنگل گیسوی عزیز می توان راه گشود ,
دورادور , می توان با او بود
می توان مست شد از عطر غرور , می توان دل خوش كرد به كلامی كه شنید و به گذرگاه رسید ,
به گذرگاه تباهی ,جنون
می توان از دو خط نامه سرد , داغ شد و شعله كشید ,
از جهنم گذری كرد و از آتش فریاد زد ,
فریاد.
می توان رفت در آن ستاره های چشم تو ,
می توان نیست شد و هیج ندید جز دو نقطه سیاه ,
می توان خود را دید و لحظه ای غربت خود را حس كرد و در آن مرز چه غریبانه جان داد
از غم عشق چه می باید كرد..؟!!
آریایی
شنبه 30 مرداد 1389 01:19
از دامن شب ستاره می روید
پژمرده كه شد دوباره می روید
از دولت عشق در زمستان هم
هر دانه ز سنگ خاره می روید
نومید نشو ز تیرگی هرگز
در راه تو ماهپاره می روید
سرد است اگر زمانه عیبی نیست
از سینه ما شراره می روید
تردید مكن كه زندگی زیباست
وقتی كه سحر ستاره می روید
افسوس كه شعله رو به خاموشی است
اما دل او دوباره می روید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر